Bezárás

Érintés alapú táncélmény

Az óra egy rövid csi kung gyakorlatsorral kezdődik, majd utána triókban fogunk dolgozni. Egy egyszerű gyakorlatot ajánlok meg, melyben ketten a segítő szerepében vannak, akik impulzusokat, érintéseket adnak a harmadik táncolónak. Egyszerű instrukciókat, szempontokat hozok, melyek segítségével a táncolót partnerei észrevétlenül, könnyedén viszik bele a saját táncába.  

A pontos keretek minden résztvevőnek biztonságot adnak. A szerepek cserélődnek, és mindkét szerepkörben sok tapasztalatot gyűjtünk saját magunkról, a másikról, a testünkről, a reakcióinkról, az idegrendszerünk működéséről, a mozgásunk mintázatairól. Olyan belső energiákat szabadíthatunk fel, melyek kinyitnak, párbeszédbe hoznak. A gyakorlás során fejlesztjük a figyelmünket, érzékenységünket, testünk és mozgásunk érzékelését.

Testiség, érzékelés, propriocepció, jelenlét és a figyelem virtuozitása – mindez, hogy ráébredjünk: táncban lenni könnyebb, mint hinnénk!

Az órához nem szükséges táncos tudás.

A táncóra egy egyszerű társas improvizációs technológiára fókuszál, mélyen merít inspirációt Thomas Hauert munkájából, amely a kontroll, a test és a mozgásképzelet határait vizsgálja. Az óra során a mozgás létrejötte és megfigyelése kerül kettős fókuszunkba, célja a partnerek érintésének támogatásával a táncélmény maga.

Hogyan lehet testem érzékelésének ismerős tájképe egy ismeretlen táj?  

az órák pontos időpontja: május 3, 10, 17, 24, 31, reggel 9-től

Májusban hétfőnként Szabó Réka body art alapú órát, péntekenként Kulcsár Vajda Enikő mobility flow órát tart. Részletes infó itt: http://tunetegyuttes.hu/article/561


B I O 

K. P. (1992, Budapest), jelenleg Budapesten élő harmincas táncművész és alkotó. Igazán a tánc- és performanszművészet területén aktív, azonban alkotói munkáját gyakorta interdiszciplináris közegben végzi. Tanulmányait Budapesten, Salzburgban és Brüsszelben végezte táncművész-kutató-alkotó MA fokozatig bezárólag.  

Alkotóként alapfelvetése a tánc jelenségként való vizsgálata. 2015 óta Neurokrácia c. kutatási folyama több darabot is kitermelt – Celesztin – égi tünemény (2018), Plateau (2020), Cryptic Bodies (2021), MetaSurgery Vol.I. (2021). Ezen alkotások önálló darabként és darabfűzérként egyaránt értelmezhetőek. 

Műalkotások létrehozása mellett különös figyelmet szentel az improvizációs technológiák kutatásának. Munkájában kifejezetten foglalkoztatják a tánc poétikus értelmezésének lehetőségei, valamint mélyen inspirálja a poszthumán spekulatív mozgalom. Jelenleg Cryptic Bodies improvizációs táncestjével turnézik, valamint a MetaSurgery című közösségi szomatikus koreográfia létrehozásán dolgozik.