Rajzfilm élő szereplőkkel. A film a 42. Magyar Filmszemlén és a Timishort Filmfesztiválon a legjobb kísérleti filmnek járó díjat kapta.
A Nincs ott semmi avagy alszanak-e nappal az álmok című Tünet Együttes előadás egyik jelenetének szereplője saját kicsi, az agresszió és elfojtás nyomán megerősödő, majd elhatalmasodó árnyékával küzd. Amikor a jelenetben az árnyékot felülről vetítették a táncosra illetve a talajra, kiderült, hogy az árnyék tánca önmagában is meglepően erős képi világot hordoz. Az Árnyékfilm madártávlatból – 8 méter magas kameraállásból – szemléli az embert. Innen nézve ő csak amorf forma, mocorgó paca, élete pedig kétdimenziós, lecsupaszított, fekete-fehér rajzfilm, mely mintha egy laboratóriumi tárgylemezen jelenne meg. Minden emberi vonásától megfosztották, arcát kitörölték, és mégis, mozdulatai sejtetik, hogy él. A vizuális trükkök nélkül, két snittel készült film mindvégig fenntartja a feszültséget, hogy animációt vagy élő szereplőket látunk-e. A formák játékából kibontakozó életet, halált és abszurd szerelmi párbajt a rendező Bartók Zene Húros Hangszerekre, Ütőkre és Cselesztára című híres zeneművének Adagio tételére komponálta.
Bemutatója 2010. október 8-án volt Budapesten az EDIT2010 Nemzetközi Táncfilm Fesztivál keretében.
„A táncfilm fogalma hazánkban már nem ismeretlen, de itthon többnyire a táncfilm fogalmát összetévesztik a kicsit művészibb igényességgel megvágott táncelőadást dokumentáló anyaggal. Mi a táncot eszközként használva, egy speciális nyelvezetű filmet tervezünk létrehozni, melyet „élő szereplős rajzfilmnek” neveztünk el, amely alapvetően absztrakt és abszurd, mégis követhető történeti-érzelmi szálra van felfűzve.” (Szabó Réka)
Rendező: Szabó Réka
Szereplők: Dózsa Ákos, Góbi Rita
Koreográfus-asszisztens: Szász Dániel
Kép: Becsey Kristóf, Jancsó Nyika, Mayer Bernadette
Utómunka: Korai Zsolt
Zene: Bartók Béla Zene Húros Hangszerekre, Ütőkre és Cselesztára
Díjak:
Fesztiválszereplések: