Tünet Együttes: Nothing personal
Volt egy ember, már ha tényleg volt, aki addig-addig facsarta és zsigerelte magát, míg kemény lett, száraz, örömtelen és hajlíthatatlan. Igen szégyellte magát, mert titokban nagyra volt korábbi érzékenységével és melegszívűségével. Így hát innentől azon iparkodott, hogy szemre ugyanaz maradjon, aki volt. De a bőre alatt a páncélzata egyre csak hízott és vastagodott befelé. Az az összepréselt, kötelességtudó húscafat, ami valaha a szíve volt, most minden dobbanással önmagát repesztette-sebezte. Néha már jobban fájt neki a létezés, mint amennyire az ő halála fájhatna bárkinek is ezen a földön. És akkor ez az ember elhatározta, hogy…
„Ez a történet nem rólunk szól. Nem azért, mert sokan járnak hasonló cipőben, hanem azért, mert ott kezdődik, ahol megszűnik az én.” (Peer Krisztián)
A próbafolyamat során inspirált minket többek között Boldizsár Ildikó mesekutató, és az általa kifejlesztett terápiás módszer, Bartók Imre Lovak a folyóban c. autófikciós regénye, Petri György A történtek után c. verse, illetve a BoJack Horseman c. animációs sorozat.
“A Nothing personal a társulat saját, közös meséje és tisztítótüze. Aki ismeri a Tünet Együttest, tudja, hogy a mozgáskészletük egészen pallérozott, a kortárs amerikai tánctechnikáktól a küzdősportokon át a jógáig és vissza (kivéve balett). Hiába várjuk viszont, hogy az előadás folyamán sor kerüljön valami felszabadító, összefüggő táncra, nem annak van itt az ideje. Rendre inkább a „kelj fel és járj”, a „mozdulj meg”, „indulj el” és egyéb bíztató szókapcsolatokat eszünkbe juttató mozdulatsorok jelennek meg a színpadon. A megrekedés történetekről ugyanis nem lehet „szebben” beszélni, mint a paralitikus állapotot, a válságot kifejező, roncsolt tánccal. (Ha nem így volna, nem lenne más az egész, mint egy propaganda-balett.) “(Artner Sisso, Színház.net)
“A jelenetek mindegyike olyan, hogy finoman elszakít az előzőekben történtektől, és hagy időt arra, hogy átadjuk magunkat egy másik impulzusnak, hagyhatjuk, hogy a másfajta művészi kifejezésforma – tánc, zene, próza – hasson ránk. Mindezt a humor és a drámai hatás között ügyesen lavírozva adja elő a négy művész.” (Sümegi Noémi, Index)
A Tünet Együttes Szirtes Attila emlékének ajánlja az előadást.
Rendező: Szabó Réka
Előadók és alkotótársak: Peer Krisztián, Szabó Réka, Szász Dániel
Zeneszerző, zenész: Márkos Albert
Díszlet: Bérczi Zsófia, Jeli Sára Luca, Szabó Réka
Jelmez: Jeli Sára Luca
Fény: Szabon Balázs
Produkciós asszisztens: Barna Alexandra
Szakmai konzulens: Czakó Máté, Gőz István
Külön köszönet az Élőkép Színháznak, hogy a próbafolyamathoz rendelkezésünkre bocsátotta az Élő felszín című előadásuk díszletét.
Támogató: Emberi Erőforrások Minisztériuma, Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház
Bemutató: 2022.02.25. Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház